Artikel 3 - Serviceabonnement
Basis Serviceabonnement Cv-ketel
Omschrijving:
Dit Basis Serviceabonnement
voor het Toestel omvat periodiek onderhoud, niet inbegrepen zijn het verhelpen
van (eventuele) storingen en materiaalkosten , voorrijkosten en arbeid (voor
het reguliere onderhoud) zijn wel inbegrepen.
Materiaalkosten krijgt u
10% korting over.
Onderhoud:
Elke 18 maanden Onderhoud of zoveel vaker als nodig geacht door Pomper
Totaal Installateur B.V.
Storingen:
•
24/7
bereikbaarheid voor het melden van Storingen aan uw Toestel.
•
Arbeidsloon
en materiaalkosten zijn niet inbegrepen, voorrijkosten zijn wel inbegrepen.
•
Storingen worden zo spoedig mogelijk opgevolgd door Pomper Totaal
Installateur B.V., uiterlijk binnen 24 uur na melding, tenzij het spoedeisende
karakter ontbreekt. Pomper Totaal Installateur B.V. verhelpt Storingen met een
niet spoedeisend karakter in overleg met U.
•
Het genoemde onderhoudsinterval kan in de praktijk afwijken omdat Pomper
Totaal Installateur B.V. het Onderhoud per kwartaal inplant. Het kan in die zin
voorkomen dat het Onderhoud voor de eerste maal aan het begin van het kwartaal
plaatsvindt en de tweede maal aan het eind van het kwartaal. Er kan als gevolg
daarvan een langere periode verstrijken tussen de twee onderhoudsmomenten dan
het genoemde interval. Tevens kan het voorkomen dat het door Pomper Totaal
Installateur B.V. beoogde Onderhoud op verzoek van U wordt uitgesteld en er
daardoor een langere periode verstrijkt tussen twee onderhoudsmomenten dan de
genoemde interval. Een langere periode tussen twee onderhoudsmomenten kan
nimmer reden zijn voor restitutie van (een deel van) het betaalde
abonnementsgeld.
•
Het werkgebied van Pomper Totaal Installateur B.V. strekt zich uit
tot Drenthe, Friesland en Groningen met uitzondering van de Waddeneilanden. Het
Serviceabonnement kan alleen betrekking hebben op een Toestel dat geïnstalleerd
is binnen het werkgebied.
Artikel 4 - Voorwaarden en
ingangsdatum
1.
Het Serviceabonnement kan afgesloten worden voor alles soorten
ketels en leeftijden.
2.
Indien een ketel door een derden is geïnstalleerd zal er vooraf
een eenmalige onderhoud en controle worden uitgevoerd om te beoordelen of het
toestel in aanmerking komt voor een basis serviceabonnement, hiervoor zullen
eenmalige kosten in rekening worden gebracht.
3.
Indien de ketel door Pomper Totaal Installateur B.V. is geplaats
maar er geen onderhoud heeft plaatsgevonden volgens voorschriften zal er vooraf
een eenmalige onderhoud en controle worden uitgevoerd om te beoordelen of het
toestel in aanmerking komt voor een basis serviceabonnement, hiervoor zullen
eenmalige kosten in rekening worden gebracht.
4.
Pomper Totaal Installateur B.V.
behoudt zich het recht een aanvraag voor een Serviceabonnement af te wijzen
zonder opgaaf van reden.
5.
Het Serviceabonnement gaat in op de 1e van de eerst
opvolgende maand van de aanvraag datum en niet eerder dan wanneer beide
partijen akkoord zijn met de aanvraag.
Artikel 5 – Uw verplichtingen
1.
U bent verplicht om er voor zorg te dragen dat Pomper Totaal
Installateur B.V. nadat er een afspraak is gemaakt, ook daadwerkelijk toegang
krijgt tot de locatie waar het Toestel is geplaatst, de plaats waar de servicewerkzaamheden
worden verricht bezemschoon is en (veilig) kan worden bereikt door de
installateur (mede met het oog op Arbowetgeving).
2.
U dient zich te onthouden van handelingen of gedragingen die het Pomper
Totaal Installateur B.V. bemoeilijken of verhinderen om de servicewerkzaamheden
te verrichten, waar onder wordt begrepen fysiek of verbaal geweld.
3.
Indien
U in strijd handelt met de leden 1 of 2 en Pomper Totaal Installateur B.V. als
gevolg daarvan niet in staat is geweest om de servicewerkzaamheden te
verrichten, dan bent U aan Pomper Totaal Installateur B.V. een bedrag van €
75,00 verschuldigd ter compensatie van de door Pomper Totaal Installateur B.V. onnodig
gemaakte kosten. Dit bedrag is direct opeisbaar. Het verrichten van nieuwe
servicewerkzaamheden wordt door Pomper Totaal Installateur B.V. opgeschort tot
het moment dat U dit bedrag heeft voldaan.
4.
U verschaft Pomper Totaal Installateur B.V. de
aansluitingsmogelijkheden ten behoeve van de voor de werkzaamheden benodigde
energie.
5.
De
benodigde elektriciteit, gas en water zijn voor uw rekening.
6.
Indien
de Installatie niet meer voldoet aan de van toepassing zijnde normen,
voorschriften en regelgeving voorziet U - voor zover niet anders is
overeengekomen - in herstel van het gebrek. Hieronder wordt bijvoorbeeld
verstaan: De gasleidingen en be- en ontluchtingsopeningen moeten voldoen aan de
landelijke norm NEN 1078 en NEN 2757; ventilatievoorzieningen moeten voldoen
aan de landelijke norm NEN 1087 en de Installatie dient aangesloten te zijn
overeenkomstig de voorwaarden NEN 1010; bereikbaarheid van de gehele
Installatie moet goed en Arbo technisch verantwoord zijn; uw radiatoren en
leidingen mogen geen achterstallig onderhoud hebben en dienen in een goede
staat van onderhoud te verkeren en goed te functioneren. Alles ter beoordeling
van Pomper Totaal Installateur B.V..
7.
U
informeert Pomper Totaal Installateur B.V. tijdig over wijzigingen van uw
contact en/of bankgegevens.
Artikel 6 - Werkzaamheden die
onder het basis serviceabonnementen van dekking zijn uitgesloten
1.
De volgende werkzaamheden vallen nadrukkelijk niet onder de reikwijdte
van de onder artikel 3 genoemde Serviceabonnement vormen en worden volledig,
inclusief arbeidsloon en materiaal, bij U in rekening gebracht:
§ Alle Storingen;
§ Alle werkzaamheden die
verricht worden die buiten het reguliere onderhoud vallen;
2.
Het
tussentijds bijvullen en/of ontluchten valt niet onder het Serviceabonnement.
Artikel 7 – Schade
1.
Pomper Totaal Installateur B.V. is bevoegd om bij de uitvoering
van het Werk hulppersonen in te schakelen, dan wel (een deel van) het werk over
te dragen aan een (of meerdere) onderaannemer(s). Pomper Totaal Installateur
B.V. mag daartoe overgaan zonder voorafgaande instemming van U en zonder dit
aan U mede te delen.
2.
Pomper Totaal Installateur B.V. is
slechts aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een aan Pomper Totaal
Installateur B.V. toerekenbare tekortkoming. Indien Pomper Totaal Installateur
B.V. voor schade aansprakelijk mocht zijn dan is haar aansprakelijkheid beperkt
tot een maximum van € 50.000,- per gebeurtenis. Pomper Totaal Installateur B.V.
is evenwel nimmer gehouden tot het vergoeden van bedrijfsschade, winst- of
inkomstenderving daaronder begrepen, immateriële en overige indirecte schade.
3.
Pomper Totaal Installateur B.V. kan door U niet worden aangesproken op
verhoogd water, gas of elektra verbruik van de Installatie
Artikel 8 - Looptijd en
beëindiging
1.
Het Serviceabonnement heeft een minimale looptijd van 1 jaar. Het
abonnement wordt vervolgens met onbepaalde tijd verlengd. U heeft na de
minimale looptijd van 1 jaar het recht het Serviceabonnement met inachtneming
van een opzegtermijn van 30 dagen op te zeggen.
2.
Indien
het Serviceabonnement voor het verstrijken van de minimale looptijd door U
wordt opgezegd, zullen de resterende termijnen van de initiële periode in
rekening worden gebracht (voortijdige beëindiging). Dat geldt ook voor het
geval dat U voor het verstrijken van de minimale looptijd verhuist en om die
reden het Serviceabonnement opzegt. Wel heeft u als dan de mogelijkheid om het
abonnement over te laten nemen door de nieuwe eigenaar van uw woning.
3.
De opzegging dient schriftelijk of digitaal (info@pompertotaalinstallateur.nl)
door U te worden doorgegeven aan Pomper Totaal
Installateur B.V.
4.
Onverminderd het recht op ontbinding is Pomper Totaal Installateur B.V. bevoegd - zonder enige verplichting tot betaling
van enige schadevergoeding of schadeloosstelling onzerzijds- de overeenkomst
per direct tussentijds op te zeggen:
A)
Indien Pomper Totaal Installateur B.V. de servicewerkzaamheden
niet kan (laten) uitvoeren omdat U in strijd handelt met artikel 5 lid 1 of 2;
B)
In geval van liquidatie, van (aanvrage van) surseance van betaling
of faillissement, van beslaglegging - indien en voor zover het beslag niet
binnen drie maanden is opgeheven - ten laste van U, van schuldsanering of een
andere omstandigheid waardoor U niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan
beschikken, staat het Pomper Totaal Installateur B.V. vrij om de overeenkomst
terstond en met directe ingang op te zeggen danwel de order of overeenkomst te
annuleren, zonder enige verplichting onzerzijds tot betaling van enige
schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van Pomper Totaal Installateur B.V. op U zijn in dat geval onmiddellijk
opeisbaar.
6.
Indien de fabrikant van het Toestel niet langer onderdelen
produceert of indien de onderdelen niet langer tegen redelijke condities of
binnen een redelijke termijn beschikbaar zijn voor Pomper Totaal Installateur B.V., dan is Pomper Totaal
Installateur B.V. bevoegd -zonder enige verplichting tot betaling van enige
schadevergoeding of schadeloosstelling- om deze overeenkomst tussentijds op te
zeggen met in achtneming van een opzegtermijn van 30 dagen.
7.
Pomper Totaal Installateur B.V. en U hebben te allen tijde de bevoegdheid,
na deugdelijke ingebrekestelling, het Serviceabonnement tussentijds te
ontbinden indien er sprake is van wanprestatie van Pomper Totaal
Installateur B.V. dan wel van
U.
8.
In
ieder geval is er sprake van een wanprestatie indien U drie keer een betaling
niet, niet volledig of niet tijdig heeft verricht.
9.
Indien Pomper Totaal Installateur B.V. de overeenkomst ontbindt
en deze ontbinding plaatsvindt voordat de initiële looptijd van 1 jaar is
verstreken (zie art. 8 lid 1 ), dan bent u gehouden om Pomper Totaal Installateur B.V. schadeloos te stellen in de vorm van
betaling van een bedrag gelijk aan de voortijdige beëindiging (art. 8 lid 3). Pomper Totaal Installateur B.V. behoudt zich het recht voor om volledige
schadevergoeding bij U in rekening te brengen.
Artikel 9 - Het tarief
1.
De
geldende tarieven zijn terug te vinden op www.pomperti.nl
2.
De overeengekomen tarieven worden per 1 juli van het kalenderjaar
automatisch en dus zonder dat daarvoor enige handeling of berichtgeving nodig
is herzien in beginsel aan de hand van de Tabel ‘cao-lonen per uur inclusief
bijzondere beloningen, Bouwnijverheid’(opvolger van de tabel Regelingslonen
Bouwnijverheid en installatiebedrijven) van het CBS. Pomper
Totaal Installateur B.V. behoudt zich het recht voor om voor de jaarlijkse verhoging
aansluiting te zoeken bij een andere Tabel of Index.
3.
Indien van overheidswege (prijs)maatregelen (o.a.
BTW-aanpassingen) worden doorgevoerd, is Pomper Totaal
Installateur B.V. gerechtigd tot doorberekening daarvan.
Artikel 10 - Betaling
1.
De aan Pomper Totaal Installateur B.V. op basis van het
Serviceabonnement verschuldigde bedragen worden, tenzij uitdrukkelijk anders
overeengekomen, per maand vooraf automatisch geïncasseerd van uw rekening.
Betalingen van loon- en materiaalkosten (daar waar van toepassing) worden door Pomper Totaal Installateur B.V. apart gefactureerd.
2.
Indien
U niet tijdig betaalt, wordt U - zonder verdere ingebrekestelling - geacht in
verzuim te verkeren. Niettemin zendt Pomper Totaal Installateur B.V. eenmalig een betalingsherinnering waarin
zij U op uw verzuim wijst en U alsnog de gelegenheid geeft binnen 14 dagen na
ontvangt van deze betalingsherinnering te betalen. Over de betaling die niet
tijdig is verricht, kan Pomper Totaal Installateur B.V. rente in rekening brengen vanaf de in de
betalingsherinnering genoemde uiterste betalingsdatum tot de dag van ontvangst
van het verschuldigde. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente ingevolge
artikel 6:119 van het Burgerlijk Wetboek.
3.
Pomper Totaal Installateur B.V. is na verloop van de in
lid 2 bedoelde termijn van 14 dagen bevoegd zonder nadere ingebrekestelling tot
invordering van het aan ons verschuldigde bedrag over te gaan. In dat geval
zijn de daaraan verbonden redelijke buitengerechtelijke kosten voor uw
rekening.
Artikel 11 - Privacy en
gegevensbescherming
1.
Pomper Totaal Installateur B.V. vraagt in het kader van
het aangaan van een overeenkomst of het aanbieden van een offerte om uw
persoonsgegevens. Deze gegevens worden gebruikt voor het beoordelen van de
aanvraag, het uitvoeren van de overeenkomst, analyses, risicobeheer en voor
marketingdoeleinden. Hierbij houdt Pomper Totaal
Installateur B.V. zich aan de wettelijke regels. Verzamelde gegevens zullen nimmer
worden doorverkocht of verhuurd aan derden.
2.
Middels specifieke software en hardware is Pomper Totaal Installateur B.V. in staat om de werking van individuele
Toestellen op afstand (via een digitale verbinding tussen het Toestel en een
server van de fabrikant van het Toestel) te controleren door het digitaal
uitlezen van gegevens. Dit systeem biedt vele voordelen. Zo kan op basis van
deze gegevens worden vastgesteld of het Toestel onderhoud dan wel aanpassing
c.q. reparatie behoeft, hetgeen van belang is in het kader van het
Serviceabonnement.
In het kader van het
bovenstaande doel zal Pomper Totaal Installateur B.V./de fabrikant van het
Toestel gegevens, betreffende de werking, van individuele Toestellen
registeren, bewerken en zo nodig (tijdelijk) opslaan voor zover deze digitaal
verbonden zijn met Pomper Totaal Installateur B.V./de fabrikant van het
Toestel.
3.
Indien U bezwaar heeft tegen de bovenbeschreven wijze van
dienstverlening, dan is het aan U om Pomper Totaal
Installateur B.V. hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen, zodat de digitale
verbinding niet tot stand wordt gebracht.
Artikel 12 - Wijzigingen
algemene voorwaarden en serviceabonnement
1.
Pomper Totaal Installateur B.V. kan
de Algemene Voorwaarden, het Serviceabonnement en (de hoogte van) het tarief
wijzigen. Pomper Totaal Installateur B.V. maakt zulke wijzigingen minimaal 4
weken voor invoering daarvan op genoegzame wijze bekend.
2.
Als een wijziging objectief in het nadeel van U is, dan
heeft U het recht om het Serviceabonnement kosteloos op te zeggen met ingang
van de wijzigingsdatum. Deze opzegging vindt schriftelijk plaats en kan
uiterlijk tot de wijzigingsdatum worden gedaan.
3.
De volgende wijzigingen gelden niet als een wijziging
zoals bedoeld in dit artikel:
-
Verhoging van een tarief conform artikel 9;
-
Technische wijzigingen in het Serviceabonnement die door Pomper
Totaal Installateur B.V. op aanwijzing van de overheid zijn aangebracht.
Artikel 13 - Klachtenprocedure
Natuurlijk willen wij dat U tevreden bent over de service van Pomper
Totaal Installateur B.V.. Wij zullen er alles aan doen om uw klacht naar
tevredenheid op te lossen. Als U vindt dat U niet naar behoren bent geholpen
door een van de medewerkers van Pomper Totaal Installateur B.V. of
samenwerkende installatiebedrijven dan hopen wij dat van U te vernemen.
Tevreden klanten zijn van groot belang voor ons. Wij zullen op de kortst mogelijke
termijn contact met U opnemen om gezamenlijk te kijken hoe wij een oplossing
kunnen bieden. U kunt ons bellen, mailen of schrijven met uw klachten.
Artikel 14 - Slotbepalingen
1.
Deze algemene voorwaarden treden in werking op 01-11-2020.
2.
Pomper Totaal Installateur B.V. mag
haar rechten en verplichtingen uit het Serviceabonnement overdragen aan een
derde zonder uw voorafgaande toestemming. De onderhavige voorwaarden en de
tussen Pomper Totaal Installateur B.V. en U gesloten overeenkomst(en) blijven
van kracht indien de rechtsvorm van Pomper Totaal Installateur B.V. wordt
omgezet in een andere of indien Pomper Totaal Installateur B.V. haar
onderneming of een deel daarvan overdraagt, splitst of fuseert.
3.
In geval van tegenstrijdigheid tussen het in het aanbod
dan wel overeenkomst en het in de Algemene Voorwaarden bepaalde, prevaleert het
in het aanbod dan wel overeenkomst bepaalde.
4.
In alle gevallen waarin deze
voorwaarden niet voorzien zal Pomper Totaal Installateur B.V. met inachtneming
van de bedoeling van Partijen en de redelijkheid en billijkheid de
geconstateerde leemte invullen.
5.
Indien een of meerdere bepalingen van deze voorwaarden
nietig of vernietigbaar blijken te zijn dan zal/zullen deze worden vervangen
door een bepaling die zoveel als rechtens is toegestaan overeenkomt met de
strekking van de nietige/vernietigbare bepaling.